Blogger Backgrounds

This is Tuan Empunya Blog nie...:-)

This is Tuan Empunya Blog nie...:-)

yang follow ...:-)

Monday 23 January 2012

mengapa orang dulu-dulu kahwin boleh bahagia..?


                                                            
assalamualaikum..
aku ada soalan ni utk korang...
mengapa orang zaman dulu-dulu kahwin ble bahagia hingga skrang..?
aku bukannya apa...aku tengook orang sekarang nie kahwen punyalah main gempak...
orang besa pun kahwen dah macam artis2 dah..huuuuu...hebat-hebatp..
tapi makin ramai aku dengar orang kahwen ni..makin ramai jugak yang bercerainya...macam perkara cerai-mencerai ni dah jadi perkara yang biasa dah pula...huuuu....
kesian kesian...klu yang belum ada anak 2 kira ok jugaklah sikit..tapi klu yang dah ada anak ...huuuu...tak tau lah aku nak cakap apa....
kadang aku pun bingung nie...
orang selalu  cakap..bila orang 2 dah nak kahwen...
"sampai dah JODOH aku ngn dia..."
kalau tak pun
"tak sangka pulak aku ni memang berJODOH ngn ko ni kan.."
bila dah cerai..
"memang aku ngn dia takde JODOH..nak buat macam mna kan.."
kalau tak pun
"JODOH aku bukan dia...sebab ble cerai nie.."

semua pun berkisar tentang JODOH...
ble pulak dorang ni tau kan bila masa JODOH  dorang ngn orang 2..sampai aku pun kadang takut bila fikir soal KAHWIN nie..
bukannya taku apa..
aku takut aku belum jumpa JODOH aku yang sebenar..
aku takut..aku tersalah pilih..
kadang aku rasa lebih tak payah KAHWIN...lagi bagus...tak payah banyak nak fikir...
tapi semua umat islam pun digalakkan untuk berkahwin dan memiliki keluarga sendiri..
entahlah...
aku hanya serahkan kepadaNYA..
siapapun JODOH aku..aku akan terima seadanya...
sebab 2 aku rasa lebih aik aku percaya dengan TAKDIR..
bak kata orang...bertahun2 kita bercinta ngn orang 2 pun belum tau jugak yang dia 2 akan jadi pasangan kita..."sebab 2 lah orang selau cakap..kita hanya mampu merancang..TUHAN yang menentukan segalanya..
so...
kalau korang yang nak JODOH didekatkan...
korang ble lah baca doa ni yerk...

kalau nak lebih jelas..klik lah untuk  tumbesaran yang sihat..:-)


0 comments:

Serena - Sailor Moon

.

lalalala..lalala....